Tillbaks i Tahoe

Hejhej folks!

Dags att uppdatera den här bloggen igen då...

Nu är jag framme sitter i mitt nya rum som jag faktiskt får säga är lite bättre än mitt gamla. Alla rum är ju egentligen likadana på det här stället men möbleringen klickade bättre i detta. Jag har en norsk rumskompis som heter Stine. Jag tror vi kommer passa bra ihop, hon verkar väldigt trevlig och ganska lugn vilket kan vara skönt på kvällarna när man vill sova.

Det känns trots allt ganska bra att vara här. Det var väldigt jobbigt att åka hemifrån, från Mattias framför allt, men när man väl är  här så känns det som att jag var här igår så jag kommer nog komma in i "flowet" väldigt snabbt. Det är ju som sagt bara fyra månader så vi ses ju snart igen. Och Mattias, jag lovar att aldrig åka bort så här länge någonsin igen. Det var en väldigt dum idé. MEN det som inte dödar det härdar.

 Resan hir gick relativt smärtfritt. Alla flyg var i tid och jag slapp vänta utan det var bara att gå från ena flyget till nästa i princip. På långflyget över atlanten hade jag en liten kompis bakom mig som hade väldigt roligt när han satt och ständigt sparkade på min stolsrygg. När jag sedan vände mig om för att lite svenskt så där blänga på ungen och hans pappa får jag ett leende tillbaka som säger "är han inte för söt". Jo så söt va han den lille jäveln.
Förutom det så har det gått bra






Det ska bli skönt att komma igång med skolan på måndag. Här är de olika kurserna jag kommer att läsa:

Freshman composition (en skrivkurs i engelska som infattar miljö)
Ceramics (keramik)
Health, Nutrition and Sustanability (en kurs om hälsa och motion)
Challange Course Experience (en delvis praktisk kurs där vi kommer vara ute fyra helger i höst och göra olika saker som klättra, paddla, åka forsränning osv. Den andra delen av kursen kommer infatta planering inför utflykterna fattade jag det som)
Yoga

Det blir nog bra det här. Hoppas ni har det bra där hemma. Jag saknar er!

kramar

Kommentarer
Postat av: Mattias

Saknar dig med, väldigt mycket dessutom.

2009-08-15 @ 21:19:29
Postat av: annelie

skönt att höra att det känns bra. kurserna verkar ju svinkul! så njut nu=)så hörs vi på msn=)

2009-08-16 @ 12:53:58
Postat av: natta

är bara att bryta nacken av sånna små jävlar

2009-08-27 @ 21:54:16
Postat av: Sandra

bra där nattan. Är det dagisfröken du jobbar som nu igen?

2009-08-28 @ 07:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0