Nu är det skorpan och jag

Hejhej!

Nu har jag precis kommit hem från min näst sista helgtripp - whitewater rafting. Det har varit en väldigt bra helg där alla de där små faktorerna som spelar in har varit väldigt bra så som bra ledare, bra väder, skön grupp, roliga uppgifter o god mat. Annars var det inte så mycket som stack ut så direkt. Den här gången fick vi guida båtarna själva vilket innebär att vara roder bak i båten och styra och ropa "FORWARD", "STOP" eller "BACKPADDLE". Det var kul. Jag var kung. Som vanligt.

Jag fick med mig en liten kompis hem från raftingen som jag upptäckte innan jag skulle gå och lägga mig. Jag kallar han Skorpan. Det är en go kille det där.




Hoppas bara inte det finns fler av hans vänner i mitt rum bara .... MENmen. Antingen vaknar man nästa dag igen, eller så vaknar man inte. Helt enkelt, h e h e ...

Den kommande helgen är det rockclimbing två dagar som gäller. Det ska bli jätte skönt att vara ledig därefter samtidigt som jag kommer att sakna våra utflyktshelger. De har trots allt varit väldigt väldigt bra.


Annars händer det inte så mycket här. Livet rullar på. Det börjar bli lite kyligare nu men jag måste säga att jag saknar den svenska hösten med alla färger och stickade cardigans. Här går det liksom från sommar till vinter på en gång.
Min rumskompis Stine har börjat dejta en kille så numera bor jag rätt så mycket ensam i mitt lilla rum. Det är jag och mina skorpiskompisar. Men det är på gott o ont. Skönt att bara ha sig själv att tänka på med undantag från mattias som kommer och gör visiter i tankarna rätt ofta. Av den anledningen är det skönt att ha någon i rummet också.

Hoppas ni alla har det så bra där hemma i höst sverige
Jag saknar er - ni vet vilka ni är

peace and out



Kommentarer
Postat av: Klara

Vilken mysig kille :) Hur gjorde du? Jag antar att du inte kunde me å döda den?

2009-09-22 @ 12:42:25
Postat av: mamma

Du KAN konsten att ge modern skrämselhicka....skicka ut din kompis bara!!!

2009-09-22 @ 20:03:55
Postat av: Sandra

döda och döda.... Det är ett väldigt starkt ord. Jag gav han en simtur i toaletten =)

2009-09-22 @ 22:42:14
Postat av: Ellen

Vilket mysigt litet husdjur du fått, hoppas han inte tar död på dig bara =)

2009-09-26 @ 09:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0